Bugün ki yazının içeriği güncel olaylar veya haberler değil aslında yaşamın merkezinde olması gereken üzerinde daha çok durulması ve rol model olarak sbait bir sistemin belirlenmesi gereken eğitim... Evet eğitim üzerine olacak yazım bu eğitim kavramı içerisindeki en temel unsuru oluşturan öğrenci öğretmen ilişkisi üzerine..
Eğitim deyince akla ilk eğitim veren kişi olan öğretmen ve öğrettiği kişi olan öğrenci gelir.Evde ebeveynlerimizden aldığımız eğitimi kişisel gelişime dönüştürmek için başladığımız serüvenin en başından başlar bu ilişki, ilkokul sıralırından.Biz hayatın her evresinde öğretmen sayacağımız insanlardan birşeyler alırız buda bizim toplumdaki yerimizi belirlemememize yardımcı olur.Aslında hayattaki en önemli şeyde bu ilişki ve bu ilişkiyi analamaktır.Tabi bu ilişki yıllar geçtikçe farklılaşmakta oturmayan sistemin yıprattığı öğrenci ve öğretmen ilşkileriyle dolup taşmaktadır.Malesef oturmayan sistemi kalitesi çokta olmayan öğretmenlerler ve yozlaşma eğilimindeki toplumun küçük kaynağı öğrenciler izlemektedir.
Şartlar değişmekte gelişen dünyada ekonomik değişimler insan düzen ve düşünce yapısının şeklini belirlemektedir.Buna ayak uydurma çabasındaki insanlar argo tabirle bir baltaya sp olma telaşına düşmüş ve egolarını taçlandırmak adına ünvan merkezli sahte hayatların peşine düşmüştür.Düşünce yozluğu yaratan bu süreç insanların sadece para kazanmayı öncelikli tutup meslek etik değerlerini ve iş saygısını ikinci plana attığını görmekteyiz.Bu tip yeni nesil öğretmenlerimiz ve malesef yeni nesil tablet çocuklarımız arasında farklı bir gelenek çatışması görmekte olup işin psiskolojik derinliğine indiğimiz zaman malesef anlaşmazlık olup alma verme kısmında sıkıntılar yaşandığını çok açık bir biçimde görmekteyiz.Karşılıklı saygının olmadığı ki öğrenci öğretmen kavaramında en önemli değer toplumumuzda 22 yaşında tam anlamıyla bir branş öğretmeninin lise son düzeyinde bir sınıfa eğitim verirken yaşayacağı sıkıntıları tahmin etmek hiçte zor değil.Genç erkek öğretmenlerin gençlerle çatışması,genç bayan öğretmenlerin ilişkiyi doğru kuramaması vs bir dolu sorun.Aslında bunlar gerçekten var olan sadece gözleme dayalı bir sorun bunu için istatistik ve büyük çalı bir araştırma yapmaya gerek bile yoktur.
En önemliside bir türlü rayına oturmayan eğitim sistemi tabi bunun içine üniversiteyi dahi katabiliriz sonuçta oradada bir öğrenci öğretmen ilişkisi var.Üniversite giriş sistemi aslında çok güzel bir örnek insanlar sınava girer ve hakettiği yeri kazanır gider (hatta haketmese bile...).Malesef üniversite yerleşme sistemi bile hatalı görünüyor çünkü 10 yıl önceki baarı puanı ile girdiğiniz yere şimdi 10 katı geri sıralama puanıyla girebiliyorsunuz.Yani artık doğru ölçme ve kişinin kalitesine göre yerleştirme yok.Bu da öğretmenlerin karşına gönderilen öğrenci profili demek işte sorun!!!
Lafın özü öğrenci öğretmen ilşkisinde sistemin doğru öğrenci analizi ve dağıtımı çok önemli doğru yerde olan öğrenci ve öğretmen amçları doğrultusunda doğru ilişki kuracağından.Eğitim sisteminde doğru öğrenci profili oluşturum alanlara dağıtma ve öğretmenleri niteliklerine göre öğrencilerle bululturma.
Bu en basit ve en kolay yol.
Eğitim deyince akla ilk eğitim veren kişi olan öğretmen ve öğrettiği kişi olan öğrenci gelir.Evde ebeveynlerimizden aldığımız eğitimi kişisel gelişime dönüştürmek için başladığımız serüvenin en başından başlar bu ilişki, ilkokul sıralırından.Biz hayatın her evresinde öğretmen sayacağımız insanlardan birşeyler alırız buda bizim toplumdaki yerimizi belirlemememize yardımcı olur.Aslında hayattaki en önemli şeyde bu ilişki ve bu ilişkiyi analamaktır.Tabi bu ilişki yıllar geçtikçe farklılaşmakta oturmayan sistemin yıprattığı öğrenci ve öğretmen ilşkileriyle dolup taşmaktadır.Malesef oturmayan sistemi kalitesi çokta olmayan öğretmenlerler ve yozlaşma eğilimindeki toplumun küçük kaynağı öğrenciler izlemektedir.
Şartlar değişmekte gelişen dünyada ekonomik değişimler insan düzen ve düşünce yapısının şeklini belirlemektedir.Buna ayak uydurma çabasındaki insanlar argo tabirle bir baltaya sp olma telaşına düşmüş ve egolarını taçlandırmak adına ünvan merkezli sahte hayatların peşine düşmüştür.Düşünce yozluğu yaratan bu süreç insanların sadece para kazanmayı öncelikli tutup meslek etik değerlerini ve iş saygısını ikinci plana attığını görmekteyiz.Bu tip yeni nesil öğretmenlerimiz ve malesef yeni nesil tablet çocuklarımız arasında farklı bir gelenek çatışması görmekte olup işin psiskolojik derinliğine indiğimiz zaman malesef anlaşmazlık olup alma verme kısmında sıkıntılar yaşandığını çok açık bir biçimde görmekteyiz.Karşılıklı saygının olmadığı ki öğrenci öğretmen kavaramında en önemli değer toplumumuzda 22 yaşında tam anlamıyla bir branş öğretmeninin lise son düzeyinde bir sınıfa eğitim verirken yaşayacağı sıkıntıları tahmin etmek hiçte zor değil.Genç erkek öğretmenlerin gençlerle çatışması,genç bayan öğretmenlerin ilişkiyi doğru kuramaması vs bir dolu sorun.Aslında bunlar gerçekten var olan sadece gözleme dayalı bir sorun bunu için istatistik ve büyük çalı bir araştırma yapmaya gerek bile yoktur.
En önemliside bir türlü rayına oturmayan eğitim sistemi tabi bunun içine üniversiteyi dahi katabiliriz sonuçta oradada bir öğrenci öğretmen ilişkisi var.Üniversite giriş sistemi aslında çok güzel bir örnek insanlar sınava girer ve hakettiği yeri kazanır gider (hatta haketmese bile...).Malesef üniversite yerleşme sistemi bile hatalı görünüyor çünkü 10 yıl önceki baarı puanı ile girdiğiniz yere şimdi 10 katı geri sıralama puanıyla girebiliyorsunuz.Yani artık doğru ölçme ve kişinin kalitesine göre yerleştirme yok.Bu da öğretmenlerin karşına gönderilen öğrenci profili demek işte sorun!!!
Lafın özü öğrenci öğretmen ilşkisinde sistemin doğru öğrenci analizi ve dağıtımı çok önemli doğru yerde olan öğrenci ve öğretmen amçları doğrultusunda doğru ilişki kuracağından.Eğitim sisteminde doğru öğrenci profili oluşturum alanlara dağıtma ve öğretmenleri niteliklerine göre öğrencilerle bululturma.
Bu en basit ve en kolay yol.
Yorumlar
Yorum Gönder